Początek

poniedziałek, 10 lutego 2014

Uchwyt 100 - zabierak dla OUS


Standardowo OUS posiadały uchwyt rozmiaru 80 mm. Co będzie gdyby założyć 100 mm, jak to zrobić skutecznie? Jak zawsze więcej pytań niż... doświadczenia (jeśli chodzi o mnie). Dużym doświadczeniem oczywiście jest dyskusja na cnc.info.pl ad uchwytu

Po krotce:

1. Wrzeciono OUS, jak pokazuje dokumentacja, wymaga przygotowania zabieraka z gwintem M33x2. Nie dysponując technologią toczenia gwintu, zdecydowałem do standardowego zabieraka dopasować flansze pośredniczącą fi 100 mm. Materiałem okazało się zużyte koło zębate, a prace wymagały przetoczenia tak aby spasować z zabierakiem ous. To wszystko oczywiście wymaga dostępu do tokarki oraz wiercenia pod M8 i gwintowania otworów pod M6

2. Flasza zamocowana na zabieraku wymagała planowania powierzchni i wyznaczenia otworów mocujących nowy uchwyt . Tu pojawia się problem - czy znasz średnicę rozstawu osi otworów montażowych? Jeśli kupisz firmowy uchwyt, lub masz dokumentacje do uchwytu to nie ma problemu. Ja nie miałem, ale geometria pomogła i wyszło że mój uchwyt ma ma rozstawione otwory M8 po średnicy 84 mm.

3. Nawiercone zostały otwory fi 8,5 mm wg. rozstawu na uchwycie. Ten etap przedstawiał się tak:






4. Podtoczenie stosownie dla posiadanego uchwytu 100 mm marki "okazyjnie"





5. Zabierak po przetoczeniu miał takie bicie - nie wiele większe niż 0,01
6. ..i zamontowany już uchwyt. Jak widać spisuje się. 






7. Wnioski:
7.1 Rozstaw otworów dla śrub M8 mocujących uchwyt wymaga frezowania orgninalnego zabieraka aby łeb śruby mógł wejść. Tutaj zastosowałem podkładki dystansowe.
7.2 Rozwiązanie skuteczne, działa, nie wymaga przygotowania nowego kompletnego zabieraka, a co za tym idzie toczenia gwintu pod wrzeciono (M 33x2).
7.2 Jeśli jednak pojawią się możliwości materiałowe, sprzętowe trzeba by przygotować jednolity zabierak.
-------------------

Pomocne okazały się:
http://www.cnc.info.pl/topics56/jaki-uchwyt-do-ous-1-vt22977,10.htm  http://www.cnc.info.pl/topics56/bicie-na-wrzecionie-w-ous-1-vt12400.htm 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz